Amikor egy vállalkozás szeretné kiszervezni a kommunikációját, fel kell kutatnia a számára szakmailag legmegfelelőbb marketingügynökséget a piacon. Általában ajánlás útján találhat, vagy a Google keresőben egyszerűen beírja a kulcsszavakat, esetleg belebotlik egy hirdetésbe. Célszerű több reklámügynökséggel is felvenni a kapcsolatot, egy személyes találkozót megbeszélni, ahol bemutatkozhat egymásnak ügyfél és ügynökség. Ezen az első találkozáson nagyon sok múlik, de a későbbi közös munkán még több. Az alábbiakban eláruljuk, hogy szerintünk mik az alapjai egy jó partneri viszonynak ügyfél és ügynökség között.
Legyen jó a kémia a marketing ügynökséggel!
A kapcsolat ugyan szakmai, de nem szabad megfeledkezni az emberi oldaláról sem, hisz akár nap mint nap, ugyanaz a két ember kommunikálhat egymással az ügyfél és ügynökség oldalán. Ideális esetben tehát mind szakmailag, mind emberileg egy hullámhosszon van a két oldal képviselője. Tapasztalatból tudjuk, hogy a közös munka akkor lesz a leggördülékenyebb, ha pontosan értik egymást a felek és szimpatizálnak egymással, ha tisztelik és értékelik egymás munkáját a közös cél érdekében. Ha feszengős az a bizonyos első találkozó és egyáltalán nem szimpatikus az emberi oldal, akkor érdemes tovább keresgélni. Ehhez mi ügynökségként is tartjuk magunkat. Lehet szakmailag felkészült egy csapat, ha nem érződik a flow az elején a partneri viszonyban, az általában sajnos később sem fog.
Bízz a kiválasztott marketing ügynökség szakmai tudásában!
Érdemes jól körbejárni a piacot és megnézni, hogy az adott ügynökség milyen eddigi ügyfelekkel dolgozott együtt, milyen referencia-munkáik vannak. A megbízó számára a legelőnyösebb az, ha olyan ügynökséget választ ki, ami abban az iparágban, amiben tevékenykedik már valamennyi szakmai tapasztalattal bír. A piac tapasztalt ismerete döntő szempont lehet egy-egy kommunikációs kampány kivitelezésénél vagy egy marketing stratégia kidolgozásánál. Természetesen egy profi ügynökség egy alapos piackutatással akár a nulláról is egy ütős stratégiát tud letenni az asztalra, de azért nem árt, hogyha nem akkor találkozik először a megbízó iparágával, amikor leülnek egy asztalhoz tárgyalni.
Értsd, hogy mit mond a marketing ügynökség!
Ha szakmai sznobizmusa közepette szakszavakat puffogtat feléd az ügynökség képviselője, akkor tudd: rossz helyen vagy. Az egyik előző bejegyzésünkben már kifejtettük azt, hogy, ha nem érted amit mond a szakember és azt el sem magyarázza, úgy, hogy azt megértsd, akkor nem benned van a hiba. A hatékony közös munka alapja az, hogy a felek megértsék egymást, merjenek kérdezni, tudjanak magyarázni, úgy, hogy az a másik felet érdekelje és segítse a megértésben. Az ügyfél oldalon is fontos, hogy érthetően megfogalmazzuk egy briefbe mit szeretnénk és mit várunk el az ügynökségtől egy adott feladatnál. Ha kell, avassuk be mélyebben a munkánkba vagy abba az adott problémába, amire keressük a kommunikációs megoldást.
Fektesd le a marketing ügynökséggel a közös munka alapjait!
A közös munka kezdeténél érdemes tisztázni, hogy milyen platformokon és hogyan tartja a kapcsolatot ügyfél és ügynökség. Milyen gyakran egyeztet személyesen, mikor és hol tud online egy gyors megbeszélést tartani stb. Ahogy egy előző cikkünkben is írtuk, az egycsatornás kommunikáció a leghatékonyabb, amikor az ügyfél és az ügynökség oldalán is minden feladatról csak egy-egy ember egyeztet. Ügyfél és ügynökség között a személyes vagy online egyeztetések mellett a fő kommunikációs út az email. A „szó elszáll”, mint tudjuk, így ami le van írva az a biztos és számon kérhető mind a két fél részéről. Ezért általában a megbízó egy briefet küld az ügynökségnek a feladatról, ami minden fontos információt kell, hogy tartalmazzon az adott projektről. Hogy mi az a brief? Ezzel a következő blogban foglalkozunk részletesen.
Tetszett a cikk? Akkor kövess be minket, vagy keress bizalommal, ha egy jó ügynökségre van szükséged. Hozzunk össze egy közös találkozót és nézzük meg hogyan tudnánk együttműködni!