BlogKreatív tartalom

Így írj jó SEO blogot!

A munkánk során visszatérő kérdés, hogy technikai szempontból mitől lesz jó egy blog cikk. Az alábbiakban összefoglaltuk a SEO és tartalom szempontjából lényeges elvárásokat. Ezeket érdemes figyelembe venni a tartalom tervezése és gyártása során, mert látványos különbségek érhetőek el az eredmények tekintetében.

Röviden a SEO fogalmáról

A SEO a „search engine optimalization” rövidítése, amit magyarul keresőoptimalizálásnak hívunk. Ebből a kereső kifejezés a Google (vagy más hasonló szolgáltató, pl.: Bing) kereső motorját jelenti. Az optimalizálás célja mindig az, hogy a számunkra legrelevánsabb keresésekre jelenjenek meg a tartalmaink. Tehát lehetőleg olyanok lássák azokat, akik a későbbiekben várhatóan megrendelőink, vásárlóink lesznek. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a lehető legegyértelműbbé tenni a Google számára, hogy miről is szól az adott oldal tartalma. Az viszont gyakran kevésbé egyértelmű, hogy a Google automatizmusa mi alapján dönti el, hogy melyik keresésre melyik tartalom lesz a leginkább releváns. A továbbiakban ezeket a szabályokat vizsgáljuk meg.

Keresőoptimalizált címsorok

A blog címe, és a szövegtörzset egymástól elválasztó címsorok szerepe kiemelt SEO szempontból. A Google feltételezi, hogy a címsorokban megjelenő kifejezésekről szól a cikk, így ezeket érdemes megtűzdelni olyan kulcsszavakkal, amelyekre szeretnénk, hogy felbukkanjon a cikkünk. Ezeket érdemes úgy megírni, hogy összeolvasva őket világos legyen a szöveg témaválasztása. Az alábbi képen egy korábban írt blog cikkünk címsorai láthatóak:

Így írj jó SEO blogot! WEBBRANDING

Látható, hogy a címsorok tartalmában nem csak a cikk fő témája, azaz a hírlevél fogalma jelenik meg, hanem olyan további kifejezések is, amelyek kapcsolódhatnak a hírlevelekkel kapcsolatos keresésekhez. Például olcsó, automatizált, B2B. A blog címén kívül mindenképpen érdemes még legalább 2-3 címsorral segíteni a Google munkáját.

A képet megnézve azt is láthatjuk, hogy 1-4 közti számok jelennek meg a sorok előtt. Ez a relevanciájukat jelöli, azaz súgunk a Google robotjának, hogy melyik címsor mennyire releváns a témában. Ezzel jellemzően már a cikk feltöltőjének lesz dolga, nem az írónak.

Mennyi szövegmennyiség szükséges egy SEO blogba?

Fontos megértenünk, hogy a Google a lehető leghasznosabb tartalmat szeretné megmutatni a felhasználóknak. Ha nem így tenne, akkor valószínűleg nem használnák ennyien. Ha blog cikk szövege túl rövid, akkor Google könnyen gondolhatja, hogy a mondanivalója se sok. Ennek elkerülése érdekében érdemes legláb 3-6 mondat szöveget írni minden címsor után. Ha betartjuk a korábban említett 3-4 címsort, akkor nagyjából egy A4-es oldalnyi szöveget kell kapnunk.

Inline, azaz oldalon belüli linkek

Érdemes néhány linket is szétszórni a tartalmon belül. Lehetőleg olyanokat, amelyek a témához kapcsolódó további blog cikkeinkre mutat. Ebben a cikkben például érintettük a hírleveleket, így vezethetnénk is az erről szóló tartalmunk. Ezeket egyébként érdemes nem rögtön a cikk elejére tenni, inkább az olvasnivaló végéhez közeledve vezessük át rájuk a felhasználókat. A kapcsolódó témájú cikkek mellett érdemes kattintható formában egy releváns szolgáltatást is felvillantani a szövegben. Ha például blog cikk írásról beszélünk, akkor említsük meg, hogy foglalkozunk tartalomgyártással. Azt javasoljuk, hogy minden cikkbe kerüljön legalább 2-3 olyan link, ami további információt kínál, és a saját felületünkre mutat.

+1: Milyen blog témák működnek jól együtt?

Ha márkaként rendszeresen készülünk blogokat megosztani, akkor érdemes azokhoz úgy témát választani, hogy a cikkek támogassák egymást. Bevált formula, hogy a kattintásokat szélesebb kör számára is releváns, kimondottan szórakoztatás céljából írt cikkekkel szállítjuk az oldalra. Ezekben a szórakoztató cikkekben pedig olyan linkeket helyezünk el, amelyek a szakmaibb, csak szűkebb kör számára releváns tartalmainkra mutatnak. Így olyanokhoz is elérünk, akik nem feltétlenül kattintottak volna a cikkünkre. A témák kiválasztását tehát érdemes összehangolni, és még mielőtt megírásra kerül egy cikk, megállapodni róla, hogy az milyen további cikkekre mutat majd.

Az itt leírtakon túl persze még sok apróság befolyásolja SEO szempontból a tartalmunk teljesítményét, de ezeket a blog szerzőjének nem szükséges ismernie. Ha az eddig leírtak alapján készül el egy tartalom, akkor könnyen tud majd vele dolgozni a publikálást végző személy, aki a további optimalizálásért is felel.

Reméljük hasznosnak találtad cikkünket, ha pedig kérdeznél még, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!