Kreatív tartalomBlog

4+1 tipp, hogy a lehető legjobb influencert válaszd a márkádhoz!

Az elmúlt évtizedben a social media platformok segítségével az influencer marketing teljesen új szintre lépett. A néhány tucat országos hírességet felváltotta egy sokkal szerteágazóbb, specializáltabb közeg, ami a rengeteg új véleményvezér miatt a kisebb vállalkozások számára is elérhetővé tette a marketingnek ezt az eszközét. Cikkünkben olyan szempontokat szedtünk össze, amelyek segítenek ezen a felduzzad piacon is jól választani.

1. Ne csak az elérés legyen szempont, hanem a relevancia is!

Az influencer marketing hajtómotorja a személyes ajánlás érzete. A social media lehetővé teszi, hogy a felhasználók belelássanak a véleményvezérek életébe, ettől pedig kialakul egy olyan kötődés a fejünkben, amit azokkal kapcsolatban érzünk, akiket a valós életben is ismerünk. Ettől lesz erős ez a marketing eszköz. Ha valamit egy influencer ajánl, az jó esetben olyan, mintha egy régi ismerőstől hallottuk volna.

Ezt az illúziót bontod le, ha olyan partnert választasz, akinek a kezében karakteridegen a terméked. Ezek a döntések általában úgy születnek, hogy relevancia helyett elérés alapján választ egy márka. Veled is előfordulhat, hogy két ajnalatot látsz majd magad előtt, és a nagyobb elérésű influencer olcsóbban hajlandó az együttműködésre. Ilyenkor gondolkozz el azon, hogy vajon a közönségének hány százaléka esik bele a vállalkozásod célcsoportjába!

 

RÖVID FOGALOMMAGYARÁZAT – RELEVANCIA

Amikor a médiapiac egy adott szeletén belül kevés szereplő van, akkor könnyebb elérést generálni, hiszen a nagy számok törvénye alapján úgyis lesz majd aki minket néz, hallgat, vagy olvas. Megváltozik azonban a helyzet, amikor szaporodni kezdenek a piaci szereplők. Egy ilyen környezetben fontos növelni a relevanciánkat, ami általában valamilyen tematizálást jelent, hiszen ha van miből választani, akkor a fogyasztó az ízlésének, érdeklődésének megfelelően fog dönteni.

És hogy ezt honnan tudjuk? Onnan, hogy ami most történik az influencerek piacán az már megtörtént minden más médiummal is. Gondoljuk arra, amikor csak néhány TV csatornát lehetett nézni! A temetizálódás akkor indult be, amikor szaporodni kezdtek az adók, és hirtelen megjelentek a doku, mozi, rajzfilm, stb. csatornák. Addig ezek a témák megfértek egy adón is, de abban a pillanatban szétváltak, ahogy beindult a verseny a nézőkért.

4+1 tipp, hogy a lehető legjobb influencert válaszd a márkádhoz! WEBBRANDING

2. Ha hiteles kommunikációt szeretnél, gondolkozz hosszú távú együttműködésekben!

Szerinted melyik a hitelesebb? Ha több influencerrel működsz együtt rövid ideig, vagy ha kevesebbel, de velük hosszan? A tapasztalatok alapján a hosszú távú partnerség meggyőzőbb a felhasználók számára. Ez nem azt jelenti, hogy bizonyos témákban (pl.: egy társadalmi ügy kampánya során) nem hatékony a teljes pályás letámadás, viszont ezeket rövidebb időtávokon érdemes bevetni, amikor a társadalom széles rétegeit kell gyorsan mozgósítani.

Ha mélyebb elköteleződést szeretnél kialakítani a közönségedben, akkor viszont gondolkozz folyamatos együttműködésekben. Ennek továbbá az az előnye is megvan, hogy egyik napról a másikra nem fog a konkurensed terméke is megjelenni az influencer csatornáján.

3. Tudd, hogy milyen csatornán éred el célközönséged!

A világ minden elérése is kevés lesz Instagramon, ha a célközönséged egész nap a Facebookon lóg. Azt az influencert válaszd együttműködő partnernek, aki releváns, és olyan felületekre gyárt tartalmat, ahol ott vannak a vásárlóid! Ellenkező esetben csak egy “arcot” kapsz, az elérést neked kell kifizetned hirdetések formájában, jellemzően a saját csatornádon megosztva a közös munka eredményét. Persze vannak olyan kampányok, ahol ez is jó megoldás lehet. Például amikor szakértőt szólaltatunk meg, aki inkább csak a saját szakmáján belül influencer. De ez a ritkább eset!

Szóval, ha nem szeretnéd a gombhoz varrni a kabátot, akkor érdemes előbb platformot választanod a kommunikációdhoz, és csak utána az influencert.

Ha más eszközzel szeretnél olcsón elérést, akkor kattints ide korábbi cikkünkért a témában!

4+1 tipp, hogy a lehető legjobb influencert válaszd a márkádhoz! WEBBRANDING

4. Tartalmat kérj az influencertől, ne csak hirdetési vizuált!

Az influencer marketing egyik (ha nem a legnagyobb) erőssége, hogy a felhasználóban olyan érzetet kelt, mintha egy közeli ismerőse ajánlana a számára valamilyen terméket vagy szolgáltatás. De ahogy a privát életünkben is van különbség ajánlás és ajánlás között, úgy a véleményvezérek esetében sem feltétlenül egyforma ez a hatás. Például az MLM-es távoli családtag egyszeri és megismételhetetlen üzleti ajánlata másképp fog rád hatni, mint amikor a nagyi a vasárnapi ebédet vidáman kavargatva neked is ajánlgatja az új edényét, aminek semmi nem tapad az aljára.

Ha együttműködsz egy influencerrel, akkor azt igyekezz úgy megtenni, hogy a közös munka eredményét inkább szórakoztató tartalomnak érzékelje a felhasználó, ne csak egy reklámnak!

+1: Ellenőrizd, hogy csak nézik, vagy hallgatnak-e is rá!

Megtaláltad a márkádhoz passzoló influencert? Eléri a közönségedet, a megfelelő platformon aktív, és tematikában is passzol hozzád? Akkor még egy utolsó dolgot érdemes ellenőrizned: hatással van-e azokra, akiket elér? Tehát képes-e a mozgósításra. Ezt nagyjából fel tudod mérni mindenféle analitikai eszköz nélkül is, egyszerűen csak nézd meg, hogy mi történik a megosztásai körül. Például a teljes követőbázis milyen arányban reagál valamit a megtekintésen felül? Van-e tényleges közönség? A felhasználók beszélgetnek-e egymással, illetve a véleményvezér beszélget-e a követőkkel a komment szekcióban?

Ha például minden tizedik elért követő mutat aktivitást valamilyen formában az influencer megosztásainál (azaz marketinges nyelven 10%-os az engagement rate), akkor várhatóan az együttműködésetek is hasonló arányban lesz képes megmozgatni a közösséget.

Kövess minket hasonló tartalmakért, vagy keress minket bizalommal, ha segítségre van szükséged a kreatív tartalomgyártásban!

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!