A videós tartalmak térhódítása vitathatatlan. Egyértelmű, hogy az audiovizuális formátumok sok esetben hatásosabbak az információ átadására, mint az írott szövegek. Az sem véletlen, hogy a múltban a televízió drasztikusan háttérbe szorította az újságok szerepét. Viszont legalább ennyire faktuális az az állítás is, hogy a vállalkozásod digitális kommunikációjában más szempontokat érdemes figyelembe venned, mint amelyek a mainstream médiát mozgatják. Cikkünkben ilyen szempontokat veszünk sorra.
Először is: mitől jó egy digitális tartalom 2023-ban?
Ez tipikusan egy olyan kérdés, amire sokak fejében van nagyon határozott válasz. Neked például most mi jutott eszedbe? A jó tartalom kreatív, humoros, edukál? Ezek bizony mind fontos szempontok, de egytől egyig szubjektívek is. A digitális világban, ahol az eredményeket és a ráfordítást is számokban mérjük, van ezeknél kézzelfoghatóbb szempont is. Ez pedig nem más, mint a sokoldalúság, vagy akár újrahasznosíthatóságnak is mondhatjuk. Ebben pedig nincsen nagyobb császár a blogok írásánál.
Érdemes más eszközökkel is kombinálni, de a legtöbb vállalkozás esetében igaz, hogy ha csak egyetlen típusú tartalmat gyárthatna, akkor valószínűleg a bloggal járna a legjobban. Használhatod keresőoptimalizálásra, hírlevél tartalomként, megoszthatod Facebookon, forgalmat irányíthatsz vele a weboldalra, képes mélyebb gondolatokat közvetíteni ami támogatja az elköteleződést, vagy a szakértői szerep kialakítását, és a lista itt még nem is ér véget.
1. Blog cikk, mint hírlevél tartalom
A hírlevél marketing jó kezekben hamar arany bányává válhat. A feliratkozást követően gyakorlatilag a legolcsóbb eszközöd lesz, ahol közvetlenül eljuthatsz a potenciális ügyfeleidhez. A rendszeresen kiküldött hírlevelekkel kapcsolatban viszont van egy gyakran visszatérő probléma: mégpedig az, hogy mivel töltsük fel őket két akciós kupon kiküldése között?
Ilyenkor jön be a képbe az újrahasznosítás. Azaz ahelyett, hogy hírlevél tartalmat készítenénk, inkább töltsük meg a más csatornákra korábban egyébként is legyártott anyagokkal! Egy bemásolt poszt persze nem lesz túl szexi, de egy-két blog cikk beillesztése esetében már egészen más a helyzet. Így akkor is profinak tűnik a kiküldött anyag, ha csak néhány sorral egészítjük ki a levelet, ráadásul a weboldalunkra is terelhetünk velük.
2. Blog cikk, mint Facebook tartalom
Ha a szívedre teszed a kezedet, akkor te hányszor nyomsz rá egy Facebook posztnál a “tovább” gombra, hogy elolvasd a megosztás teljes szövegét? Már, ha a szerzőnek nem sikerült beleférnie 125 karakterbe, és ezért tördelte a leírást a platform. Ha erre a gyakran a válaszod, akkor a kisebbséghez tartozol a kérdésben. A Facebook nem igazán alkalmas arra, hogy hosszabb szöveges tartalmakat posztoljunk.
Ha bármilyen okból egy hosszabb szöveges anyaggal szeretnéd szórakoztatni a célcsoportodat, akkor ismét a digitális tér legsokoldalúbb formátumát tudjuk neked javasolni: a weboldaladba ágyazott blog cikket. Így ráadásul vizuálisan is tuningolhatod a folyószöveget közbeszúrt képekkel, videókkal, kiemelésekkel, stb.
Ha a blogoktól függetlenül is szeretnél jobb bejegyzéseket írni márkád Facebook oldalára, akkor olvasd el korábbi cikkünket is!
3. Remarketing adatbázis építés blog cikkekkel
A remarketing szerepéről most nem szeretnénk túl sokat mesélni, maradjunk annál a nagyon egyszerű állításnál, hogy minél többször mutatnak meg neked egy terméket, annál valószínűbb, hogy felébred benned iránta az érdeklődés. A marketinghez viszont kell egy adatbázis azokról a személyekről, akiknek érdemes lehet a jövőben is mutogatnod a portékád. Erre pedig vitán felül elsőosztályú eszköz: a weboldali mérés.
Ahhoz viszont, hogy legyen mit mérni, forgalom is kell. Ehhez pedig nem árt az olcsón előállítható, rendszeresen frissülő, a felhasználó szemével értékes tartalom. Ez ismét egy olyan kérdés, amire a legoptimálisabb válasz, ha elkezdesz blog cikkeket írni a vállalkozásod számára. Ha a Facebookon tartalomként is használod őket, akkor traffic hirdetésekkel a folyamatos forgalom terelésről is gondoskodhatsz, így meggyorsítva az adatbázis építést.
4. A blog cikkek segítségével támogathatod a keresőoptimalizálást
Mit teszel miután elkészült a weboldalad? A tapasztalataink alapján a weboldal tulajdonosok többsége ezután még a keresőbe se írja be a webcímét. Pedig valójában innen kezdődik az építkezés. Az általános karbantartáson felül, (mint a frissítések és biztonsági mentések készítése) érdemes a keresőoptimalizálással, azaz SEO-val is foglalkozni.
Ahhoz, hogy a Google találati listájában előkelőbb helyre kerülj, az egyik leghatékonyabb eszköz, ha rendszeresen friss tartalom kerül fel a weboldaladra. De milyen legyen ez a tartalom? Szerintünk két fontos szempont van: legyen olcsó a gyártás, és minél több információt tudjon kiolvasni belőle a kereső. Ezeket figyelembe véve az írott szöveg bizony köröket ver a képekre és a videókra is, szóval már csak egyetlen kérdés marad: mikor kezdjük a blogolás?
5. A blog cikkekben kifejtett mélyebb tartalom a fogyasztók fejében is pozícionálja a márkádat!
A social csatornákon egy-egy posztra úgy nagy átlagban kb. 4 mp-et szánnak a felhasználók. Nem könnyű olyan tartalmat készíteni, ami ennyi idő alatt felkelti a figyelmet, és utána arra is alkalmas, hogy bővebben kifejtse azt. A legmegfelelőbb erre talán a videó, viszont az ezek gyártásával járó kihívások sokszor a torkán akadnak a vállalkozásoknak. És itt nem csak a költségekre gondolunk, sokszor nem is annyira egyszerű egy kamerához beszélni, mint gondolná az ember, vagy éppen a tervezésre, előkészülésre szánt idő becsülik alá.
Ezen a ponton szokott vonzó alternatívává válni a blog. Egy cikkben hosszabban is van lehetőséged kifejteni a mondanivalódat, nem kerül sokba a gyártása, nem kell egyszere sok időt rászánni az írásra, és nem utolsó sorban nagyságrendekkel könnyebb utólag módosítani.
+1 még néhány apró dolog, amire használhatod a blog cikkeket
A korábbiak alapján megállapíthatjuk, hogy a blog az egyik, (ha nem a legsokoldalúbb) tartalom, amit vállalkozásodnak készíthetsz. Használhatod hírlevél tartalomként, Facebook tartalomént, forgalomterelésre, adatbázis építésre, keresőoptimalizálásra, vagy az elköteleződés támogatására is. Már így sem rövid lista, de mi van még?
Kevésbé bevett, de szuper felhasználási mód még, ha az új dolgozókat, vagy éppen az ügyfeleidet edukálod a cikkekkel. Érdemes a rendszeresen felmerülő kérdéseket egy blogban kifejtve leírni ahelyett, hogy újra meg újra elmagyaráznád őket.
Illetve még egy pro tipp: ha videót készítesz a cégednek, annak így is úgy is lesz írásos nyoma, érdemes már úgy megírni ezeket, hogy kisebb átalakítással cikként is működjenek.
Ha segítségre van szükséged blog írásban, vagy bármilyen más kreatív tartalom készítésben, akkor keress minket bizalommal!