OptimalizációBlog

7+1 tipp, amivel csökkentheted a kosárelhagyások számát!

Az online vásárlások során a kosárelhagyások aránya már átlagosan magasabb, mint 70%. Ez az arány persze sokkal jobb is lehet, ha áramvonalasítod a folyamatot. Cikkünkben olyan általános érvényű ötleteket adunk ehhez, amelyek minden üzletág esetében relevánsak, egyszerűen azért, mert nem a terméket, hanem az emberi viselkedést veszik figyelembe.

1. Legyen villámgyors az oldalbetöltés!

Triviálisnak tűnik, mégis belefutni olyan webáruházba, ahol az oldalbetöltés 3 másodpercnél is több. Ez nagyjából a maximuma annak, amit jelenleg elvárhatunk a felhasználóktól, de ha biztosra akarsz menni, akkor érdemes 2 másodperc alá tornázni a sebességet. Ez egy pillanatnyi állapot, ahogy fejlődik a technológia a felhasználók egyre rövidebb időablakban maradnak türelmesek, így számíthatsz rá, hogy a jövőben még gyorsabbnak kell lenned.

2. A fontos információk mindig legyenek jól láthatóak!

A kosárelhagyások jelentős részének közve van az információhiányhoz. Sehova sem vezet, ha a felhasználó csak a vásárlási folyamat későbbi lépései során szembesül lényeges információkkal, erről bővebben is írtunk webáruházi hibákkal foglalkozó cikkünkben. Ne hozd váratlan döntési helyzetbe vásárlódat! A kosár tartalmára mutató gomb mindig legyen egyértelműen jól látható az oldalon, illetve azt kattintva a fogyasztó pontosan lássa mi van a kosárban, az mennyibe kerül, és hova kell nyomnia a folytatáshoz.

3. Mindig mutasd a termék képét is a fizetésnél!

A kép helyettesíti azt a termék kapcsolatot, amit a vásárlód egy fizikai üzletben az árut a kezébe véve élne át. Ahol csak lehetőséged van arra, hogy képet is megjeleníts a termék neve mellett, ott ezt tedd is meg! Hidd el, a fogyasztó sokkal nehezebben fog elkattintani a vásárlás közben, ha ismét meglátja a termék képét!

7+1 tipp, amivel csökkentheted a kosárelhagyások számát! WEBBRANDING

4. Őrizd meg a kosár tartalmát!

Ha böngészés közben bármilyen okból bezárja a weboldaladat a felhasználó, akkor őrizd meg a kosarát, annak minden tartalmával együtt! A visszatérés pillanatában egy automatizált popup vagy üzenet segítségével tovább is támogathatod a folyamatot. Ne felejtsd el, hogy ezek a felhasználók már elkötelezettek feléd, valószínűleg nem kell túl sok energia, hogy teljesen meggyőzd őket. Érdemes egy remarketing kampányt is beállítanod valamelyik social csatornán azokra, akik nem fejezték be a vásárlást. Mivel ezt csak ők fogják látni, ezért akár egyedi ajánlatot is tehetsz feléjük, például egy időkereten belül felhasználható kupon formájában.

5. Legyenek nagyon egyértelműek a CTA gombok szövegei!

A CTA (azaz click to action) gombok feladata, hogy cselekvésre ösztönözzék a felhasználót. Például az “Elküldöm”, “Megrendelem”, vagy “Feliratkozom” gombokat már biztosan te is láttad. Ha ezek egyértelműen követik egymást, akkor a teljes folyamaton végig tudják kalauzolni a felhasználót. Egy jó CTA gomb elég nagy betűkkel van szedve ahhoz, hogy kitűnjön a felületen, illetve kontrasztos színekkel is érdemes rásegíteni arra, hogy azonnal megtalálja őket a felhasználó.

6. Tölts ki minden lehetséges mezőt automatikusan!

Te is biztosan találkoztál már úgynevezett “segített mezőkkel”, melyekben automatikusan megjelentek az alapadataid. A regisztrált felhasználóknál ez már elvárhatónak tekinthető, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy levélben, vagy egy social media hirdetésben kiküldött kuponon megadott információkból tölti ki a rendszer. Ha ez nem áll rendelkezésedre, akkor is segítheted a folyamatot például olyan legördülő menüvel, ahol a legvalószínűbb válasz kerül előre.

7+1 tipp, amivel csökkentheted a kosárelhagyások számát! WEBBRANDING

7. Használj remarketing eszközöket!

Az oldaladban elhelyezett mérőkódok segítségével a Meta és Google rendszerében egyaránt hirdethetsz a kosárelhagyóidnak. Ez azt jelenti, hogy a social térben, bannerekkel és YouTube hirdetésekkel egyaránt szólhatsz hozzájuk. Sőt, ha valaki korábban feliratkozott a hírleveleidre, akkor ott is elérheted. Emlékeztesd őket az elhagyott kosárra! Ezt persze érdemes átgondolt struktúrában megtenni, és taktikai döntések helyett egy komplett marketing stratégiába összeszervezni a kommunikáció ezen részét.

+1 javaslat: tüntesd el a felesleges információkat!

A cikk korábbi részében írtunk az információhiány veszélyeiről, és ezért fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a ló túloldalára átesni ugyanúgy hátrányos lehet. Amennyire fontos, hogy minden lényeges információt lásson a felhasználó, ugyanannyira érdemes odafigyelni arra, hogy felesleges dolgokat viszont ne terelhessék el a figyelmét.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad a leírtakat! Ha kérdésed van, vagy segítséget kérnél, akkor pedig keresd bátran a Webbranding csapatát!