Optimális esetben a vásárláshoz vezető út során tartalmakat és hirdetéseket egyaránt mutatunk a felhasználóknak. Mindkét eszköznek megvan a maga feladata és helye, amit szem előtt tartva jelentősen növelheted online értékesítésed hatékonyságát. Cikkünkben tisztázzuk a fogalmakat és segítünk eldönteni, hogy mikor melyik eszközre érdemes áldoznod az erőforrásaidból.
Mit érzékelünk tartalomnak egy márka kommunikációjában?
Tutorial videók, együttműködések, blog cikkek, mémek, RTM megosztások, PR cikkek, és még sorolhatnánk azokat a marketing anyagokat, amelyeket a felhasználó tartalomként és nem reklámként érzékel.
De mire jók ezek? – A tartalmak alakítják ki a kötődést a márkád és a fogyasztók között. Ennek fontos szerepe van, mert a vásárlásaink csak nagyon ritkán racionális döntések, valójában az érzelmeink alapján választunk. Ezekre kell hatni a tartalmaidnak.
A jó tartalmat onnan ismered fel, hogy nem kér semmit a felhasználótól, ellenben valamilyen értéket képvisel a célközönséged számra. Jó példa erre ez a cikk is, amit éppen most olvasol. Mire a végére érsz szert teszel néhány hasznos új gondolatra, és reményeink szerint egyúttal a Webbranding csapatáról is kialakul benned egy kép. Amikor pedig tanácsra lesz szükséged marketing témában, akkor már, mint szakértő fogsz ránk gondolni.
Miben különböznek a hirdetések?
Black Friday akció, vásárolj CTA gomb, akciós ár kommunikálása, kosárelhagyóknak küldött egyedi kedvezmény, stb. A hirdetésnek érzékelt marketing anyagok feladata, hogy konkrétan felszólítsa a fogyasztókat a vásárlásra, megrendelésre, vagy egyéb konverzióra.
Ideális esetben a hirdetésekkel akkor találkoznak a közönséged tagjai, amikor már a tartalmaiddal elkötelezted őket. Ilyenkor a vásárlásra is könnyebben ráveszed őket, és ha jól csináltad a dolgokat, akkor a konverziók költsége is alacsonyabb lesz, mintha pusztán csak hirdetéseket használtál volna.
A jó hirdetések nagyon egyértelműen megfogalmazzák azt, hogy pontosan mit várnak a fogyasztótól. (Vásárolj, regisztrálj, hívj, kérj ajánlatot, stb.)
A konverzió folyamata
Hogy az eddigieket kontextusba helyezzük, vegyük elő a konverziós tölcsér ábráját! Ha ismerősnek tűnik, az nem véletlen, már elég régóta tekintjük mintának az értékesítési folyamatok tervezésénél.
Sokféle változatban találkozhattál már ezzel az ábrával, de az itt látható három egymást követő lépés minden esetben megjelenik, ezek az állandó elemek.
Ezek alapján tehát a vásárláshoz vezető útnak három jól megkülönböztethető állomása van:
- Találkozás a felhasználóval – ami optimális esetben tartalom.
Nem az a célja, hogy vásárlásra ösztönözzön, hanem az, hogy amikor legközelebb újra látod a márkanevet, akkor már ismerősebben csengjen. - A felhasználó meggyőzése – ami szintén a tartalmon keresztül lehetséges.
Mivel a brandünk már ismerős a felhasználónak, így könnyebben fogyaszt olyan tartalmat is tőlünk, amit néhány másodpercnél tovább tart feldolgozni. Pl.: videót vagy blog cikket. - Felszólítás konverzióra – itt érkezünk meg a tényleges vásárlásra felszólító hirdetésekhez.
Eddigre már ismer minket annyira a fogyasztó, hogy hatékonyan intézhetünk felé kérést. Ha érdekel, hogy hogyan írhatsz jó hirdetéseket, akkor olvasd el tippjeinket a témában!
Ahhoz, hogy a lépéseken a leírt módon vezesd végig az embereket, a remarketing eszközök lesznek a segítségedre. Ezekkel elérheted, hogy a felhasználók többsége a teljes folyamaton végigmenjen a vásárlást megelőzően.
A hirdetések magukban is működnek?
Persze. Az eddig leírtak pusztán az eredményességet befolyásolják, a legtöbb esetben a hirdetések önmagukban is működnek. Az alacsony árpontú termékek esetében kimondottan jól teljesítenek magukban is. Itt olyan dolgokra kell gondolni, amiket egy impulzusvásárlás során vesznek meg az emberek. Pl.: a wish.com pár ezer forint értékű ajánlatai. Ebben a kategóriában nyugodtan elengedheted a tartalmat.
Ha ennél drágább a portékád akkor, két okból érdemes megfontolnod a tartalomkészítést:
- Az elkötelezett vásárlók akkor is visszatérnek, ha nem kapnak újabb hirdetést.
Tehát az idő múlásával a korábbi eredményeidet egyre kevesebb ráfordítással is elérheted. - Kevésbé leszel kiszolgáltatva annak, ha a konkurenseid kezdenek el tartalmakkal kommunikálni.
A versenytársaidnak nagyobb kihívás olyanokat meggyőzni a vásárlásról, akiket Te már elköteleztél.
Reméljük, hogy hasznosnak találtad a leírtakat! Ha kérdésed van, vagy segítséget kérnél, akkor pedig keresd bátran a Webbranding csapatát!