Blog

5+1 tipp, hogy jobb posztokat tervezz vállalkozásod számára!

A kor emberét rengeteg impulzus éri nap-mint-nap, aminek jelentős hányada digitális reklámanyag. Ha szeretnéd, hogy ebből tömegből kiemelkedjen a vállalkozásod, és a felhasználók észrevegyék a hirdetésedet, akkor érdemes betartani néhány szabályt. Cikkünkben olyan tippeket szedtünk össze, amelyeket betartva valamilyen szempontból javíthatod a megosztásaid teljesítményét.

1. Az első 120-125 karakterbe sűrítsd bele a lényeget!

A legtöbb felületen és eszközön 120+ karakter után tördeli be a szövegedet a platform. Azaz ha ennél hosszabban írsz, azt csak a “tovább”-ra kattintva fogják tudni elolvasni a felhasználók. Az első mondatodban mindennek benne kell lennie, ami felkeltheti annyira a figyelmet, hogy kikényszerítse az említett kattintást, szóval ne egy súlytalan bevezetéssel indítsd a posztod szövegét!

2. Ne használj fekvő tájolású képeket, videókat!

Korosztályonként változhatnak az arányok, de a nagy átlagot tekintve a tartalomfogyasztás több, mint 80%-a már mobilról történik. Ez azt jelenti, hogy ha valaki a social térben találkozik a vállalkozásoddal, az több mint valószínű, hogy egy álló tájolású kijelzőn látja majd a hirdetésed. Minél nagyobb százalékban tölti ki ezt a kijelzőt a megosztásod, annál nagyobb a valószínűsége, hogy a felhasználó figyelmét nem tereli el valamilyen egyéb tartalom. Ha fekvő képeket használsz, akkor gyakorlatilag még egy poszt elfér a tiéd mellett a telefon kijelzőjén. Mi az 1:1-es arányt használjuk a leggyakrabban, mert ez mobilon, és desktopon egyarán elfogadható módon jelenik meg.

5+1 tipp, hogy jobb posztokat tervezz vállalkozásod számára! WEBBRANDING

3. Ha akarsz valamit a felhasználótól, szólítsd fel rá!

Kattints, írd meg kommentben, jelentkezz! – Alapvetésnek tűnik, mégis sokszor látjuk, hogy kimarad a szövegből a felszólítás. Ügyelj rá, hogy a tiédben ott legyen! Hidd el, egyszerűen másképp hat a közönségedre a szöveged, ha egy felszólítás is van benne.

4. Felejtsd el az organikus elérést!

A követő gyűjtő kampányok kapcsán már érintettük a témát, hogy a Facebook és Instagram esetében márkaoldalként el kell felejtened az organikus elérést. Ez egy matematikai törvényszerűségből fakad: Ha egy rendszeren belül a regisztrált felhasználók száma nem nő, a hirdetők száma viszont igen, akkor ugyanannyi eladó reklám helyre egyre több hirdető jut. Ebben a környezetben minek biztosítson organikus elérést a márkáknak a rendszer, amikor sorban állnak azok akik fizetnének a helyekért? Csak az olyan platformokon számolhatsz az organikus eléréssel, ahol a regisztrált felhasználói bázis gyorsabban nő, mint a hirdetők száma. Pillanatnyilag a TikTok egyébként még ilyen.

5+1 tipp, hogy jobb posztokat tervezz vállalkozásod számára! WEBBRANDING

5. Gyárts videós tartalmakat!

Minden social media platform sikere abban mérhető, hogy összességében mennyi időt töltenek előtte a felhasználók. Ha videós tartalmakat is használsz a kommunikációd során, azzal szinte biztos, hogy hosszabb ideig fogod a felületen tartani a felhasználót, mintha csak képeket látott volna tőled. Erről írtunk részletesebben is, ez egyszerűen egy formátumbeli adottság. A lényeg, hogy ha olyan formátumot használsz, ami a platform számára is előnyös, akkor kedvezőbb elbírálásra számíthatsz, mint azok a konkurenseid, akik erre nem figyelnek.

+1. Ne tegyél linket a posztok szövegébe!

Van olyan platform, ahol ez alapból sem működik. Nem véletlenül: Ahogy a videóknál is említettük, a social felületek abból élnek, hogy náluk töltik az idejüket a felhasználók. Ha pedig mindenképpen ki akarja vezetni egy márka a fogyasztókat a webáruházába, vagy bármilyen más felületre, akkor annak a katintásnak igyekszik megfizettetni az árát a hirdetővel a rendszer. Ilyenkor szoktál a kép alatt “tovább” gombot látni, ami egy webes felületre visz. Ha viszont a gomb lemarad, és a szövegbe kerül a link, akkor nem tud elszámolni veled a rendszer a kattintások után. Ilyenkor arra számíthatsz, hogy addig rontja a platform a hirdetéseid eredményeit, amíg nem gondolod úgy, hogy hajlandó vagy a szabályai szerint játszani. Ha bővebben is érdekel a téma, a gyakori hibákkal foglalkozó cikkünkben mélyebben is foglalkozunk a kérdéssel.

Ha úgy érzed, hogy inkább rábíznád valakire a feladatot, akkor ajánljuk kreatív tartalomkészítési szolgáltatásainkat!

Kövess minket hasonló tartalmakért, vagy keress minket, ha segítségre van szükséged!

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!