Blog

Követő gyűjtés: így szórod el a pénzed!

A követők gyűjtése még ma is népszerű cél a Facebook és Instagram csatornákon, de ér-e annyit egy követő, mint amennyiért megszerezzük? Ezt az oldalunk organikus elérése fogja eldönteni, azaz hogy a követőink hány százaléka látja amit megosztunk. Ha ezt már tudjuk, akkor a következő kérdés, hogy van-e olcsóbb, hatékonyabb megoldás? Ezekre adunk választ cikkünkben.

Facebook követő gyűjtő kampányok

Amikor elindítunk egy követő gyűjtő hirdetést, akkor nem a termékünket vagy a szolgáltatásunkat reklámozzuk, hanem a csatornánkat. Ebből is születhet vásárlás, de az esetek többségében azt szeretnénk, ha a később megosztott tartalmainkkal találkozna a célcsoportunk, és abból remélünk kattintás, vagy más interakciót.

Ez nem tűnik rossz stratégiának ha a privát felhasználói fiókunkból indulunk ki, hiszen ott megtanultuk, hogy a követőink/ismerőseink jelentős szeletéhez eljut amit megosztunk. Ezt a nem fizetett elérést nevezzük organikus elérésnek. Az okozza az eltolódást a képletben, hogy a márkaoldalak esetében ez az organikus elérés jelentősen alacsonyabb, mint egy privát fiók esetében. De mennyivel?

Mennyi az organikus elérés valójában?

A Facebook márkaoldalak esetében ez mára mindössze 1-5% százalékra zsugorodott. Ennek egyszerűen az az oka, hogy a hirdetési hajlandóság még mindig nő, míg az aktív felhasználói bázis nagyjából 2013-óta nem.

Követő gyűjtés: így szórod el a pénzed! WEBBRANDING

Ez azt jelenti, hogy az elmúlt évtizedben csak azzal lehetett növelni a reklámbevételeket, ha az egy felhasználóra jutó reklámok mennyiségét megnövelte a rendszer. Ezek a hirdetések pedig kiszorították az “organikus reklámokat” a platformról, hiszen ha van olyan márka aki fizet a megjelenésért, akkor az fog a fogyasztó hírfolyamába kerülni.
Vannak persze márkák akik képesek ennél magasabb organikus elérést is produkálni, de itt vagy olyan szeretetmárkákról beszélünk akinek a felületére maguktól is felmennek az emberek, vagy olyan helyzetekről amikor egy tartalom valamilyen okból virálissá válik.

Van-e jobb eszköz mint a követő gyűjtő kampány?

Az a jó hírünk van, hogy nem csak az organikus elérés változott az elmúlt évtizedben. A Facebook hirdetési rendszere óriási fejlődésen ment keresztül ugyanebben az időben. Ha tudomásul tudjuk venni, hogy nincsen ingyen elérés, akkor rengeteget spórolhatunk magunknak. A Facebook által kínált legolcsóbb hirdetési forma a reach, azaz mezei elérési kampány. Ez annyit csinál, hogy beállított célcsoport tagjainak (amikor belefér a hírfolyamba) megmutatja a hirdetett tartalmunkat. A gyakorlatban ez megfelel annak, ami egy organikus találkozás pillanatában történik a márkaoldalunk esetében, viszont jellemzően alkalmanként nem kerül többe 1 Ft-nál.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad cikkünket! Ha kérdés merült fel benned, keress meg minket, segítünk megtalálni a legjobb online marketing megoldást a számodra is!

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!