Egy nemzetközi kutatás során több mint 1.300 márka Instagram és TikTok testvérpofilját elemezték, és az adatok alapján az Instagram Reels jelentősen több megtekintést produkált. További érdekesség, hogy a megosztások közül a hosszabb klippek teljesítettek jobban.
Az Instagram Reels videókból nem csak többet nézünk, hanem hosszabbakat is
Ahogy a diagramon is látható, a rövid (30 másodperc alatti) videók átlagosan 6 145 megtekintést értek el, a közepes hosszúságúak (30-90 másodperces) 7 830 alkalommal kerültek lejátszásra, az ennél is hosszabb tartalmak pedig átlagosan 8,372 néző tekintetét vonzották magukra.
Nemzetközi szinten tehát az Instagram Reels egyértelműen megelőzte a TikTok-ot a megtekintések számát tekintve. Ami érdekes, hiszen a short form vertical videók népszerűsége a TikTok elterjedésével kapott lendületet.
Az elemzésből az is kiderül, hogy a márkák hasonló mennyiségű tartalmat osztanak meg a két platformon. A látványos különbség oka feltehetően az, hogy az Instagram számára létkérdés, hogy a rövid álló formátumú videók népszerűségéből profitáljon. Az algoritmus ezért prioritásként kezeli a megtekintési számok maximalizálását.
A márkák mégis több Stories tartalmat osztanak meg, mint Reels videót
Az Instagram Reels nem csak a más közösségi média platformokon közzétett videókat múlja felül, hanem az Instagramon eddig legjobban teljesítő formátumot is. Átlagosan hatszor nagyobb elérést hoz, mint az Instagram Stories.
Ennek ellenére a márkák továbbra is következetesen több Stories tartalmat posztolnak, mint Reels-t. 2023 májusa és októbere között a kutatás során vizsgált globális márkák által posztolt Instagram Stories száma ötször annyi volt, mint a Reels videóké.
A rövid formátumú vertikális videó ráadásul a legsokoldalúbb tartalom is. Gyakorlatilag módosítás nélkül átemelhető az összes aktuálisan releváns kommunikációs platformra. Ideértve az Instagramon és a TikTokon túl a Facebook és a YouTube felületét is.
Ha a számokat látva fellelkesedtél, de úgy érzed segítségre szorulsz a kreatív tartalomkészítésben, akkor keress minket bizalommal!
Forrás: Emplifi