BlogKreatív tartalom

Hazai pályán verte meg az Instagram a TikTokot

Egy nemzetközi kutatás során több mint 1.300 márka Instagram és TikTok testvérpofilját elemezték, és az adatok alapján az Instagram Reels jelentősen több megtekintést produkált. További érdekesség, hogy a megosztások közül a hosszabb klippek teljesítettek jobban.

Hazai pályán verte meg az Instagram a TikTokot WEBBRANDING

Az Instagram Reels videókból nem csak többet nézünk, hanem hosszabbakat is

Ahogy a diagramon is látható, a rövid (30 másodperc alatti) videók átlagosan 6 145 megtekintést értek el, a közepes hosszúságúak (30-90 másodperces) 7 830 alkalommal kerültek lejátszásra, az ennél is hosszabb tartalmak pedig átlagosan 8,372 néző tekintetét vonzották magukra.

Nemzetközi szinten tehát az Instagram Reels egyértelműen megelőzte a TikTok-ot a megtekintések számát tekintve. Ami érdekes, hiszen a short form vertical videók népszerűsége a TikTok elterjedésével kapott lendületet.

Az elemzésből az is kiderül, hogy a márkák hasonló mennyiségű tartalmat osztanak meg a két platformon. A látványos különbség oka feltehetően az, hogy az Instagram számára létkérdés, hogy a rövid álló formátumú videók népszerűségéből profitáljon. Az algoritmus ezért prioritásként kezeli a megtekintési számok maximalizálását.

A márkák mégis több Stories tartalmat osztanak meg, mint Reels videót

Az Instagram Reels nem csak a más közösségi média platformokon közzétett videókat múlja felül, hanem az Instagramon eddig legjobban teljesítő formátumot is. Átlagosan hatszor nagyobb elérést hoz, mint az Instagram Stories.

Hazai pályán verte meg az Instagram a TikTokot WEBBRANDING

Ennek ellenére a márkák továbbra is következetesen több Stories tartalmat posztolnak, mint Reels-t. 2023 májusa és októbere között a kutatás során vizsgált globális márkák által posztolt Instagram Stories száma ötször annyi volt, mint a Reels videóké.

A rövid formátumú vertikális videó ráadásul a legsokoldalúbb tartalom is. Gyakorlatilag módosítás nélkül átemelhető az összes aktuálisan releváns kommunikációs platformra. Ideértve az Instagramon és a TikTokon túl a Facebook és a YouTube felületét is.

Ha a számokat látva fellelkesedtél, de úgy érzed segítségre szorulsz a kreatív tartalomkészítésben, akkor keress minket bizalommal!

Forrás: Emplifi

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!