Ezek a legjobban teljesítő LinkedIn tartalmak

Az elmúlt néhány évben a LinkedIn felértékelődni látszik a social media platformok közt, és egyre fontosabb marketing eszközzé válik, különösen a B2B márkák számára. Cikkünk azzal foglalkozik, hogy ez mit jelent a tartalomfogyasztásra nézve, melyek azok a formátumok amelyek az elmúlt év alapján a leginkább potensek ebben az alakulóban lévő térben. A következtetéseinket a Socialinsider kutatásaira támaszkodva vontuk le.

Egy év alatt átlagosan 44%-al nőtt az interakciók száma LinkedIn-en

Az összkép tekintetében releváns mérőszámnak tekinthető az interakciók arányának növekedése, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a többi népszerű platform jellemzően csökkenésről számolt be a múlt év során. A LinkedIn jelenlegi 3,85%-os átlaga még mindig elmarad a klasszikus szórakoztató tartalmak esetében megszokott értékektől, de már relevánsan összehasonlítható azokkal.

Ezek a legjobban teljesítő LinkedIn tartalmak WEBBRANDING

A legtöbb interakciót generáló tartalmak egyébként az olyan megosztások, amelyek egyszerre több képet is tartalmaznak. Ez azért is érdekes, mert a LinkedIn tartalomfogyasztási szokások változását is jelezheti. A fotós megosztások jellemzően márkázási funkciót töltenek be, egyszerű üzeneteket adnak át, és úgy általában véve hasonlóan hatnak a felhasználóra, mint egy szórakoztatási céllal készített bejegyzés. Ez nem azt jelenti, hogy a vállaltok kommunikációjában ezen a platformon is ideje bevetni a „cicás képeket”, de azt igen, hogy mély szakmai tartalmak mellett a könnyedebb témáknak is van helye.

A videós tartalmakat osztják meg úja a leggyakrabban a felhasználók

A videós tartalmak interakciós aránya (még) elmarad a statikus posztokétól, viszont a megosztások számában vezet a formátum. Egy feltöltött videót átlagosan három alkalommal osztanak meg saját felületeken a felhasználók.

Ezek a legjobban teljesítő LinkedIn tartalmak WEBBRANDING

A videós tartalmak kiemelt szerepéről az is tanúskodik, hogy a LinkedIn dedikált felületet készül bevezetni a TikTok-ról megismet vertikális videók számára.

A megosztott szavazások érik el a legmagasabb impression számokat

Az impression azaz a megjelenések száma rendkívül fontos metrika egy márka láthatósága tekintetében. Az ilyen típusú elérésben egyébként sem rossz a platform, az átlagos impression rate 9,5%, amit erősen húz felfele a szavazásoknál elért 18.65%.

Ezek a legjobban teljesítő LinkedIn tartalmak WEBBRANDING

A márkák 10%-al többször osztottak meg tartalmat LinkedIn-en, mint egy évvel korábban

Az eddigiek mellett fontos figyelembe vennünk azt is, hogy 2023 során átlagosan 10%-al több tartalmat osztottak meg a márkák a platformon. Ez havonta nagyjából 18 megosztást jelent, amit bár erősen húznak felfelé a nagyobb vállaltok, már közel van a más platformokon megszokott márkakommunikáció volumenéhez.

Ezek a legjobban teljesítő LinkedIn tartalmak WEBBRANDING

Ha még bizonytalan vagy benne, hogy melyik csatornán lenne érdemes kommunikálnod a márkáddal, akkor olvasd el cikkünket arról, hogy melyik platform miben igazán jó.

Ha pedig a tartalmak elkészítésében szeretnél segítséget kérni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Nem volt elég?

Olvasd el a többi cikkünket is, és tanulj a Marketingblogból!