Igen, a LinkedIn egy új, dedikált videós csatornát tesztel az alkalmazásban, amely TikTok-stílusú, teljes képernyős formátumban jeleníti meg a tartalmakat, az egyre népszerűbb vertikális videós trendhez igazodva. Cikkünkben azt járjuk körül, hogy mit tudunk eddig a formátum bevezetéséről, és mire számítunk a jövőben.
Short form vertical videók LinkedIn-en
Az egyelőre tesztelés alatt álló új funkciót Austin Null (a McKinney stratégia igazgatója) fedezte fel, aki felvételt is készített, az abból kifotózott képek láthatóak itt a cikkben. Lindsey Gamble közösségi média szakértő ezután újra megosztotta a felfedezést, amire a LinkedIn válaszolt, megerősítve, hogy ez jelenleg egy kis bétateszt.
A LinkedIn a következőket nyilatkozta: „A videók gyorsan váltak tagjaink egyik kedvenc formátumává, hogy más szakemberektől és szakértőktől tanulhassanak, ezért új módszereket tesztelünk, hogy a tagok könnyebben felfedezhessék az időszerű, releváns videókat, amelyeket a LinkedIn-en megnézhetnek.”.
Milyen „TikTok videókra” számítsunk LinkedIn-en?
Tehát a vertikális videók egy újabb platformon kapnak kiemelt szerepet a TikTok, Facebook, Instagram, és YouTube után. A kérdés csak az, hogy az üzleti tartalmak mennyire lesznek jól lefordíthatóak erre a formátumra? Ahogy arról korábban is írtunk, az eltérő platformok eltérő funkciókat tölthetnek be a márkák kommunikációjában, és nem minden formátum működik mindenhol.
A személyes percepciónk az, hogy a rövid videós formátumban elkészített üzleti tartalmak jelentős hányada a „hustle culture” témakörében születik. Érdekes lesz követni, hogy ezek mennyire vetik majd meg a lábukat a LinkedIn felületén. Mi kezdetben mindenképpen számítunk rájuk, de azt is gondoljuk, hogy a platform közönsége már hozzászokott az értékes szakmai tartalmakhoz. A predikciónk tehát az, hogy idővel „újfajta”, mélyebb szakmai tartalommal bíró videókat láthatunk majd az alkalmazásban, amit kimondottan a LinkedIn-re gyártanak a márkák. Ez persze csak feltételezés, kíváncsian várjuk a bevezetést és az eredményeket.
Az egészen biztos, hogy a felnövő és lassan munkába álló generáció életében az audiovizuális márkakommunkiáció elengedhetetlen.
Jelenleg hogyan teljesítenek a videók a LinkedIn-en?
Az audiovizuális tartalmak jelenleg is jól teljesítenek a platformon, a felhasználók a videókat osztják újra a legtöbbször saját profiljukon. A rövid videókból sincs hiány, az awareness, azaz elérés célú kampányok esetében maga a platform tanácsolja a 30 mp-nél rövidebb tartalmak feltöltését. Amire viszont nem tér ki a LinkedIn saját súgója sem, az a képarány. A többi népszerű platformon az álló és négyzetes videók már dominálják a márkák kommunikációját, igazodva a mobilos tartalomfogyasztáshoz, a LinkedIn esetében viszont még mindig gyakran találkozunk fekvő formátumú megosztásokkal.
Kövess minket ha hasznosnak találtad cikkünket, illetve vedd fel velünk a kapcsolatot, ha szeretnél segítséget vagy tanácsot kérni márkád social kommunikációjában!