A digitális marketing eszközök szerepe évről-évre egyre hangsúlyosabbá válik a márkák életében, így érdemes kiemelt figyelemmel követni a tendenciákat. Azok a vállalkozások lesznek sikeresek, amelyek képesek követni és kihasználni a változó környezetet. Cikkünkben öt olyan trendet gyűjtöttünk össze, amelyek egyértelműen méltóak a figyelemre.
A rövid formátumú vertikális videó: a legsokoldalúbb formátum
A kommunikációban használt tartalmak tervezése során érdemes kiemelt szempontként kezelni az újrahasznosíthatóságot. Ez a digitális térben annyit jelent, hogy az elkészült vizuális elemeket akár több platformra is feltölthetjük anélkül, hogy módosítanánk azokat. A TikTok sikerének köszönhetően ez a formátum 2024-re a short form vertical videó, azaz a rövid álló formátumú videó lett. Az így elkészített tartalmakat a felhasználók körében népszerű digitális platformok szinte bármelyikére feltölthetjük és hirdethetjük is.
Az AI egyre fontosabb szerepet tölt be a tartalomkészítésben is
A digitális hirdetések világában már hosszú évek óta támaszkodunk a mesterséges intelligenciára. Ezekre építve következtetnek az algoritmusok a felhasználók érdeklődési köreire, várható viselkedésükre. 2023 során a tartalomkészítésben is elérhető és elterjedt eszközzé vált a mesterséges intelligencia. A szövegíráson túl már a vizuális tartalmak tervezésében is potens megoldások érhetőek el széles kör számára, akár ingyenesen is. Azt gondoljuk, hogy a vállalkozásoknak érdemes minél hamarabb belevágni az ezekkel történő kísérletezésbe.
A piacok fragmentálódnak, egyre fontosabb a személyre szabott tartalom
A digitális térben megszűnő távolságok sok iparágban kiélezték a kommunikációs versenyt. A felhasználók gyakran megszámlálhatatlannak tűnő opció közül válogathatnak egy vásárlás alkalmával. Egy ilyen széttöredezett piacon a márkáknak létkérdés, hogy képesek legyenek magukat megkülönböztetni a versenytársaktól, ehhez pedig elengedhetetlen az általános kampányokon túl is gondolkodni. Ebben azok a vállalkozások lesznek sikeresek akik képesek szegmentálni a közönségüket, a kinyert adatokat adatbázisokba rendezni, és pontosan célzott, perszonalizált üzeneteket célba juttatni.
A SEO szempontok a social mediában is megjelentek
A SEO, azaz a keresőoptimalizálási szempontokat már nem csak a webfejlesztés és a PPC területén fontos figyelembe venni. A felhasználók egyre több social media platformot használnak és ezzel együtt egyre gyakrabban keresnek is azokon. Ezek a keresések korábban néhány jól meghatározható témakör köré rendeződtek, de ez érezhetően változik. Azok a vállalkozások amelyek a social media tartalmak tervezése során figyelembe veszik a felhasználók keresési szokásait előnybe fognak kerülni, de legalábbis a befektetett munka arányában szélesebb láthatóságot fognak elérni.
A hangalapú keresés átalakítja a PPC kampányokat
Egyre több eszköz támogatja a hangvezérlést, és ezzel párhuzamosan egyre több felhasználó számára válik rutinná a hangalapú keresés is. Éppen ezért a kereső kampányok tervezése során ma már figyelembe kell venni a természetes nyelvi lekérdezéseket, azaz igazodni kell a társalgási nyelvhez. Ehhez egyébként minden szükséges eszköz rendelkezésre áll a Google Ads felületén, ahol elsősorban az úgynevezett longtail kulcsszavak használata ajánlott. Ezek használta kulcsfontosságú a vállalkozások számára, ha szeretnék megőrizni a láthatóságukat.
Ha úgy érzed, hogy a leírtak alapján módosítanád a 2024-es kommunikációdat, de nem tudod hogyan fogj neki, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!